Bakläxan - check!

Så i morse efter frukost skulle jag då ta mig ut på min 2,5 km runda, det jag inte fixade igår kväll. Jag ska erkänna att jag var himla nära att sjappa halvt idag med och istället ta gårdagens kvällsrunda 3 varv. Det hade ju blivit rätt sträcka (plus avslutet på varje runda innebar en superäcklig uppförsbacke) men tänkte att hade jag bestämt mig för hela rundan skulle jag banne mig springa hela rundan också.
 
Och det var inte så jobbigt som jag föreställt mig. Hade hela tiden ett mantra i skallen "du dör inte, du har inte svimmat än" som fick mig att fortsätta och det hjälpte verkligen. Visst okej jag vart helt slut när jag kom i mål men jag hade klarat att springa hela och tiden var bara ca 2 min från min bästatid på rundan (som jag satte mitt i min löparhajp i somras...) så helt omöjlig känns inte rundan nu:). När man första gången man springer den på ett par månader klarar hela, då känns den liksom bara rolig :) Det blir på't igen imorgon tror jag och kanske försöka förbättra tiden lite. Med tanke på att jag ska försöka springa 2,5 km ca 4 ggr i veckan så borde jag (på de dryga 50 dagar som är kvar av HGD 2,5) kunna kapa ner till kanske 15 minuter på den :)
 
Direkt från joggingturen bar det av in till gymmet. Idag blev det fokus på överkroppen med axlar, bröst, armar, rygg och core. Ajaj kan man väl sammanfatta det som. Avslutade passet med 15 min på crosstrainern med 80% av maxpulsen. Så allt som allt är jag nöjd med dagens träning. Får ont, blir trött men vilken schwung i stegen man har när man går från  gymmet :)
 
Nu blir det lunch, dusch och sedan tentaplugg resten av dagen.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0