En speciell känsla i kroppen, oftast reserverad juletid

Jag fick faktiskt lite julkänsla när jag vaknde nyss. Let me explain why.
 
Så länge jag kan minnas (det senaste året eller kanske längre) så har nästan varje dag bestått i någon sorts plugg, träning eller jobb som jag ska till och så även på helgerna. Och har jag inte haft något för mig så har jag tatt något för mig för att inte rastlösas sönder (som första och andra helgen i höst). Den enda tiden jag tillåtit mig själv (inte haft så mycket att göra) att ta det lugnt har varit under julen.
 
Döm därför min förvåning när jag idag vaknar upp och inte har något stressat skolmoment som ska göras, inget jobb, inte ens gym inplanerat. Jag vaknar upp med vetskapen att jag ska en sväng till bibblan, jag ska gå en promenad och jag ska städa marsvinsburen. Inget annat. Och jag känner mig inte stressad, inte rastlös. Utan bara helt nöjd med det. Den ovana känslan jag bara brukar få under juletid.
 
Så jag var helt bombsäker på att få se snö utanför fönstret, känna doften av nejlikor från apelsiner och känna en lite kylig, knastrig doft av snö (jo jag hävdar bestämt att kall snö har en speciell doft) kila in genom de minimalt öppna fönstren.
 
Och så var jag gaalet sugen på risgrynsgröt med en fet kanelstång i :)!


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0