Nytt sätt att se på saker, aha kallas det

Puh vilken lördag det var. Idag är jag glad att jag överhuvudtaget kan röra mig ;)
 
Vi började vid klockan 11 med att gå igenom vår ungefärliga kost, våra mål och syften med tränigen etc. Sedan gick vi igenom övning för övning väldigt grundligt. Både med vilka muskler som tränades, hur vi skulle stå, bålstöd, hur det kunde bli om vi gjorde fel och allt det. Kom på mig själv med att tänka på varje övning hur mycket fel jag har gjort innan. Kom också fram att, precis som Lina sa, så kommer jag inte behöva lika tunga vikter i fortsättningen då jag kommer köra med rätt teknik nu och det blir minst lika jobbigt. I biceps kör jag nu tex med en 4 kg istället för 7-8 men fasen vad jobbigt det är.
 
Och då jag kör med lättare vikter minskar risken för förslitningsskador men jag kan få väldigt bra resultat ändå för jag kör med Rätt Teknik. Fick med mig 15 övningar hem i huvdet (egentligen 16 men vi kom fram till att bänkpress inte var något för mig då jag var lite för obalanserad och ska köra med hantlar istället) som jag skrev ner vad jag skulle tänka på kring. Även tre olika typer av utförande (periodisering, pyramidset och dropset) som jag ska sätta på de olika övningarna, hålla de ca 6 veckor och sedan byta utförande.
 
Vi snackade också en del om kosten och jag kom fram till att det nog funkar bättre för mig med 3 större mål mat om dagen än 3 huvudmål och 2-3 mellanmål. Detta för att jag nog kommer kunna hålla mig mätt i alla fall (nu kommer mina mål ligga på 600 kcal istället för ca 3-400). Dessutom har jag en tendens att vid mellanmål äta mer än vad som var tänkt för just mellis är en så "luddig" benämning för mig. De är inga som är huggna i sten. Men har jag 3 mål mat om dagen, punkt! Så har jag det och sen ska jag helt enkelt inte äta mer. Frukost, lunch, middag, stopp.
 
Idag började jag med 200 g fil med kiwi och vindruvor, två knäckebröd med 2 kokta ägg och så ett glas apelsinjuice. Ca 550 kcal.
 
Nu blir det att trotsa regnet och ge mig ut på intervaller. Blir att ta hjälp att cykelvägens lyktstolpar och så avsluta med en riktigt rälig uppförsbacke!


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0