Redigerad frukost

Har redan fått redigera lite i mitt kostschema för frukostarna på mina återhämtningsdagar (denna veckan är det mån, ons och fred). Ganska precis nu börjar jag bli hungrig och fast det bara återstår en halvtimme tills jag får äta igen så vill jag justera lite på frukosten.
 
Nu äter jag ju två delikatessknäcke med 1 kokt ägg på var. Istället kommer jag ändra till wasa husmans (45 kcal/skiva istället för 30kcal/skiva) som är tjockare och mer mättande. Jag kommer dessutom öka antalet knäcke och ägg till 3 st. Därför kommer jag skippa juicen (som jag egentligen bara slängde in för jag behövde kalorier och juicen...tja den mättade inte så mycket).
 
Filen och frukten kommer jag behålla som den är.
 
Så resultatet blir då:
Nuvarande frukost ligger på 559 kcal, 25 g protein, 65 g kolhydrater och 23 g fett.
 
I fortsättningen kommer den ligga på:
619 kcal, 31 g protein, 60 g kolhydrater och 27 g fett
 
Vilket jag tycker är en helt ok förändring. Det blir liite över kalorimålet men inte så mycket. Dessutom ökar jag i protein samtidigt som jag lyckas minska kolhydratmängden.
 
Väldigt nöjd med mig själv :)
 
Nä nu blir det att skala lite potatis till middagen ikväll, sen hänga upp tvätten och så fixa lunch :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0