2 kg ner månad 1, oktober börjas snorande...

Den första månaden på 100 GD 2.5 gick viktmässigt ungefär som jag planerat. Jag styrketränade som jag tänkt och lade mindre energi på cardio (eftersom jag helt enkelt inte hade lust till det). BIAmätningen som jag gjorde igår var dock helknas och (according to my references) ska jag inte ta de siffrorna på fullt allvar... "Bra jobbat att få grymma resultat i knäböj och tappa 2 kilo muskler (dvs: stirra inte på siffror som uppenbarligen är fel)." Det var verkligen behövligt att få höra det.
 
Tidigare har jag ju stirrat mest på vågen men när det stod stilla där blev BIAmätningarna ett sätt att se att fast jag inte gick ner så hände det något iaf. Nu känns det dock som jag ska tillbaka till de vanliga siffrorna igen och glo lite på fettprocent och muskelmassa när jag är i en rimligare vikt. Så blir att fortsätta med min styrka som vanligt (dvs inte dra ner bara för att jag ska sluta glo på muskelmassan) och köra mer pws.
 
Att gå ner 2 kg på en månad, vilket var mitt mål för denna månaden också, ser jag som en riktig bedrift med tanke på att maten, även om den varit bra, inte blivit sådär perfekt som man vill förrän nu sista veckan då det blivit ett big no no på godis och onyttigheter. Tänk vad en hel månad med sådan kost och min träning kan göra :). Ska bli riktigt spännande att se. Får se hur jag gör med BIAmätningen dock. Känns inte kul att göra den om jag inte ens vet om jag kan lita fullt på siffrorna utan bli besviken varje gång. Kanske ska gå tillbaka till vågen här hemma istället. Aja. först en vecka med bra mat och träning och så får vi se nästa söndag.
 
Så bra träning det nu kan bli... förkylning som håller på att bryta ut och det är verkligen inte lämpligt! Har en intervju som ska göras till grupparbetet på fredag och seminariumen på tisdag och onsdag måste jag vara med på. Torsdagens 5 timmars(..!) föreläsningar blir det som ligger illa till i allra värsta fall. Men som sagt, får se hur jag mår då. Nu dags för häxbrygd, halstabletter och sängen.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0