En härlig dag men annalkande tomhet :(

Idag blev det en riktigt bra start på dagen. Jag kom nämligen upp i lagom tid, kunde dricka min proteinshake innan jag gav mig ut på min morgonpw. Sedan blev den visserligen 15 min kortare än jag tänkt men bryr mig inte så mycket. Hade jag gått längre hade det blivit lite stressigt och ville verkligen få en lugn start på veckan.
 
Efter pwn blev det frukost och en halv kopp te (jag har en för vana att glömma det hela tiden och bara "hinna" dricka max halva koppen...) och förberedelse av lunchen och förmiddagsmelliset jag skulle ha med mig till skolan idag. Kunde dessutom kolla mailen i lugn och ro innan jag åkte. En helt fantastisk morgon utan stress eller måsten utan bara allt i lugn takt. Är dock himla glad att jag lade mig i tid igår så jag kunde gå upp ganska utvilad i morse, annars hade det inte blivit lika härligt...
 
På dagens föreläsning blev det genomgång av vad som gör en Nyhet. Vart himla kl att jag lyckats läsa genom det mesta till första delkursen till förra veckan och nu bara kunde fräscha upp minnet och läsa gällande kapitel till idag. Skönt att komma riktigt förberedd till föreläsningarna nu. Kollat genom schemat till delkurs 2 (börjar i slutet av oktober) också och det ser skitkul ut :). Gruppuppgiften efteråt fick vi gjort snabbt och effektivt och kunde komma hem i lagom tid idag, skönt.
 
Imorgon blir det start med en pw igen och sen bara 1,5 timme i skolan då vi ska gå igenom resultaten av fredagens grupparbete. Kan nog bli en kul diskussion av allas erfarenheter av att "haffa folk att fråga ut på stan". Sen blir det troligen inskrivning i Nation också :). Efter det blir det gymmet en dryg timme. Tung styrka (ben, rumpa, rygg och armar) står på schemat. Sist men inte minst blir det en tur till pållen också. Har tyvärr beslutat mig för att avbryta medryttarskapet då jag inte känner att jag har tillräcklig tid och energi till det just nu. Det är så himla tråkigt, kommer bli så grymt tomt verkligen och kommer nog sakna honom riktigt ordentligt men förhoppningsvis works it all out for the best.
 
Ska ta detta 1,5 året och fokusera stenhårt på plugget och göra allt jag kan för att få in så många tår, fötter, fingrar och händer på arbetsmarknaden i journalistik och allt det bakgrundsarbete, refuserade frilansartiklar, grävande på myndigheter som det krävs ska jag minsann ta mig igenom. Träningen är ju en annan viktig del i livet. Blir fullt fokus på gymmet och cardio men fler element (ridningen) hinner jag inte med. Försöker man hinna med allt för många element är risken att man inte kan fokusera fullt ut på något av dem :(. Menmen, det har varit en superhärlig tid med en finfin häst. Får la åka förbi och klappa om honom lite ibland på vägen hem.
 


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0