Mina mål med HGD 2.5 är...

 

Då jag vet hur svårt det är att, trots ett välformulerat och rimligt viktmål och full koll på träningen och kosten, gå ner det man satt upp som mål väljer jag att inte ha en siffra där (som ex. jag ska gå ner 10 kg till jul). Inte heller tänker jag ha ett mål i hur mycket centimeter jag ska tappa här och var. Visst kan jag ha önsketänkande men då jag vet att jag inte mår bra av att Inte klara av mål trots att jag anstränger mig till tusen så väljer jag istället att ha mina framgångar som mål. Vad jag klarar av. Där är ”bara” psyket och min nuvarande form som står emellan mig och målen. Inte en kropp som bestämmer själv hur mycket kilon den tänker tappa.

Min nuvarande vikt är: 91,6 kg

-          Jag vill gärna ner till under 85 kg

Min nuvarande fettprocent är: 36,1 %

-          Jag vill ner till 25 %

Min nuvarande muskelmassa väger: 55,5 kg

-          Den ska upp till 60 kg

Jag mäter mig på 6 ställen på kroppen (midja, buk, stuss, byst, arm och lår). Summan av de ställena är just nu 473 cm. När HGD 2.5 är över vill jag istället att den ska vara under 460 cm. Gärna närmare 450 menmen, sådant kan man inte bestämma. Jag väljer att sätta målet lägre och lägga allt annat som en god bonus.

 

Mina styrkemål är:

Klara 5 riktiga chins

Klara 60 kg i marklyft (3x10) (Nu tar jag 40 kg)

Klara 100 squats med 20 kg på skivstången (Nu tar jag 100 knäböj med 10 kg)

Klara 200 vanliga squats(Nu tar jag 100)

Klara 150 rygglyft(Nu tar jag ca 70)

Klara 200 situps(Nu tar jag ca 60)

Klara 100 armhävningar(Nu tar jag ca 45)

Klara 150 dips(från bänk)(Nu tar jag ca 50)

Klara 5 min plankan(Nu klarar jag 1,20)

 

Mina konditionsmål är

Springa milen på under 70 min(Pb nu är 85 min)

Springa 5 km på under 30 min(Pb nu är 35 min)

Springa 3,7 km (Orderinvest) på under 20 min(Pb nu är 26 min)

Klara min triathlon (2 km per gren) på 20 min

 

 

Hu jag ska uppnå dessa mål beror på hur jag klarar (1. Maten!) mina delmål som jag satt upp för varje vecka. Här står precis vilka pass jag ska avverka, bara att planera in dem. Får en bra blandning av styrka och cardio och får förhoppningsvis tillbaka lite kontinuitet i styrkan som jag hade i juli.

Genom att sätta mål varje vecka hindrar jag mig för att stirra för långt i framtiden och tycka det är såå långt fram. Istället satsar jag på att klara vecka för vecka. Ska dessutom försöka att hålla vägningarna till mina månadsvägningar på gymmet. På det sättet inte stirra på siffror och dessutom "skrämma" mig själv att klara av det så det inte visar sig på vågen för ska inte kunna safetykolla det hemma.

 

Mina delmål(/vecka)

Jag ska på minst 1 gruppass(styrka)

Jag ska på minst 1 gruppass(kondition)

Jag ska på minst 2 styrketräningspass(egna)

Jag ska springa 1 Orderinvestrunda

Jag ska springa 1 5km

Jag ska springa 1 milsrunda

Jag ska köra 1 triathlonpass (2 km/gren)

Jag ska ut på 40-60 min morgonpower mina lediga dagar

Jag ska göra hemmastyrka 4 ggr

Jag ska göra plankan 4 ggr



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0