På skakiga ben

Okej, dagens fettprocentmätning vart väl ingen höjdare precis. Mental note: gör aldrig en sådan invägning en söndag (då helgen inte brukar innebära superkontroll på maten som finns på vardagarna) och Speciellt Inte dagen efter ett kalas...
 
Först ville jag bara ge upp. Kände att, nähä det funkar ju inte så varför envisas jag. Men sedan kom de andra tankarna om att jag faktiskt visste varför vågen stod där den gjorde. Inte superkontroll på maten alla gånger. Fast jag inte fallit dit dramatiskt en enda gång denna månaden så har de gånger jag "halvfallit" dit infunnit sig och lagt sig på hög. Dessutom har träningen inte gått superbra de senaste veckorna heller så, tja vad hade jag förväntat mig egentligen.
 
Det som var bra med vägningen (om något var det...) var att resultatet kommer bli såpass "lätt" att slå att jag förhoppningsvis inte går upp dessa 100 dagar iaf...
 
Det som hände efteråt dock. Det var magiskt :).
 
Jag körde mitt triathlonpass med 1 km per gren (rodd, spinning, löpning). Lyckades sänka min gamla tid där med 1,20 till 12.06 :)! Har ju tidigare tänkt öka till 2 km per gren när jag gick under 13 min så det var ju tur jag gjorde det nu då jag planerat börja med 2 km nästa vecka.
 
Sedan körde jag min vanliga benpress (liggande och sittande) och körde extremlångsamt för att få så jobbigt som möjligt då jag nu är uppe på max på de maskinerna.
 
Ett av mina mål under dessa 100 dagar är att klara 100 knäböj med 20 kg på skivstången. Idag lade jag upp 10 kg på den bara för att se vart jag stod och jag klarade tametusan 100 st böj :)! Fy fasiken vad grym jag kände mig då. Halvvägs till målet nu ju redan och kan knappt vänta till nästa styrkepass. Blir att lägga upp 12,5 kg då och pressa :)
 
Den riktiga utmaningen idag vart dock att gå till bussen efteråt :P
på något skakiga ben...


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0