Starkare än man tror

När jag körde styrkan i söndags och tog 100 knäböj med 10 kg på skivstången blev jag (skittrött i benen för det första...) skitstolt att jag klarade det. Tänk att jag var halvvägs till mitt mål redan :)!
Idag lastade jag på 10 kg till så där låg 20 kg på stången bara för att testa. Jag hade ju som mål med HGD 2.5 att klara 100 reps med just 20 kg. Ville bara se hur jag låg till i förhållande till det.
 
Döm därför min enorma förvåning (och ännu större stolthet) när jag faktiskt redan idag klarade av 100 reps med 20 kg!!! Fasiken vad grym jag kände mig. Det blev ett himla flåsande och svetten rann men jag fixade det :)!!! Nu var ju bara problemet att jag ville öka i vikt men jag vet att lägger jag på mer så orkar jag inte lfyta stången över huvudet och då kan jag ju inte göra knäböj med den alls. Hur som. Frågade en av instruktörerna om där inte fanns någon typ av ställning som man kan lägga stången på och kliva in under den. Så slipper man belasta armarna.
 
Jodå, nere i källarn. Huvaligen vad nervös jag blev. Nere i källarn är ju styrkesalen där de stora grabbarna håller till och tränar ;). Aja, den ställningan han syftade på var upptagen just då men det fanns också en smithmaskin. Där ligger stången i en lodrät ränna och man kliver in under stången, lossar den och för den upp och ner i den här rännan. Sedan är det bara att lassa på vikter på sidorna, när stången ligger fast. Jag och smithis blev bästisar på en gång :)
 
Testade först lite med 10 kg bara för att få in tekniken (och sedan var jag ganska trött i benen efter 100 repsen jag nyss avverkat) men sedan körde jag 30 kg och klarade 3x10 reps på det :)!! Skitanöjd med mig själv och har verkligen insett vad allt det här benslakttjatet handlat om. Det är ju skitakul:)! Ska lassa på ganska rejält när jag ska träna på lördag bara för att se hur mycket jag pallar. Sen får jag ju förnya benmålet. Det första klarade jag ju av ganska snabbt :) Starkare än man tänkt sig ibland :)
 
Önskar bara låren kunde tajta till sig lite så man ser hur in i helskottas starka de är :) utsidan matchar inte insidan nu liksom... :P
 
 


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0