högreps nästa månad (men med fokus på nuet iaf!)

Framför bra filmer kan man få mycket uträttat:-). Ikväll tog jag tag i nästa månads styrketräningsprogram och förberedde det lite grann.

Denna månaden har jag detta upplägget(som exempel):
Marklyft (runda 1) 35 kg 3x10, (runda 2) 40 kg 3x8, (runda 3) 3x5.
Kör alltså tre rundor på varje övning och för varje runda ökar jag vikt och minskar repetitionerna.

Nästa månad hade jag tänkt köra, dels på andra övningar så långt det går, men också på högreps. Dvs fler repetitioner och kortare vila. Nu har jag tre styrkepass i veckan på ca 45 minuter (+uppvärmning och avslutande cardio). Nästa månad tänkte jag dock fokus. Eller kanske snarare sätta mer fokus och bara träna en kroppsdel i taget. Uppdelat på ben, rumpa, core, rygg, armar, axlar, bröst. Sen köra 5 övningar för varje program och 3x20 reps på varje övning. Blir typ 20 minuter istället för 45 och med fullt fokus på en del kan jag istället få ut mer kvalitativt arbete på den tiden. Det är vad jag tror iaf.

Men nu kör jag som planerat denna månaden och sen får nästa mätning utvisa hur mer exakt nästa månads träning blir:-)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0