Man lär känna sin kropp lite mer var dag

Tja ska man sätta sina egna träningsprogram får man experimentera lite grann. Innan hade jag ju tänkt mig såhär:
Mån, ons, fred: Styrketräning som avslutas med ett löppass (börjar på 1 km och ökar sen med 0,5 km varje vecka)
Tis, tors, lörd: Cirkelcardio (3x10 min crosstrainer, 3x2,5 min rodd, 3x5 min löpband).
 
Sträckan på cirkelcardion skulle alltså vara konstant på 5 min medans den vid styrkepassen skulle öka. Jahapp, der insåg jag idag Inte kommer fungera. Visst hade jag kört 50 min styrketräning innan jag ställde mig på bandet så varm var jag men tydligen inte uppvärmd. Inte för kondition i alla fall. Fattar inte men tog bara helt slut :(. Aja, inget att hänga läpp för. Körde 5min och 800 m (som jag kör på cirkelcardion ca).
 
Men från och med nu ska jag köra 30 min crosstrainer efter styrkan istället. Mina ökande löpsträckor lägger jag på 3e och sista rundan på min cirkelcardio istället. För då är kroppen (och främst ben och lungor) igång och jag orkar längre. Så får det bli.
 
Nu blir det duschen, sen ner och veckohandla. Sen börja röja ur skåp och garderober så vi får lite ordning här hemma. Kvällens pass blir 30 minuters spinning intervall. Puh...


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0