Mätningen gav en hel del att tänka på

Ok resultatet av förmiddagens fettprocentmätning kommer inte skrivas här, i alla fall inte idag. Det räcker med att säga att det inte var några bra siffror. På fettprocent låg jag högt över och på muskel knappt under.
 
So we've got some work to do!
 
Jag har nog haft rätt tanke redan när jag lade upp denna månadens träningsprogram (även fast det då mest handlade om långsiktiga konditionsmål) då där ligger 7-8 konditionspass i veckan och endast 3 styrka och cardion bränner ju mest fettprocent. Sen vet jag att jag som sagt ligger lite i underkant med musklerna men det är inte så mycket i underkant så jag fokuserar på det nu. Jag kör mina tre tuffa styrkepass i veckan och sen får vi se vad det resulterar i om en månad. Mitt fokus nu är att sänka fettprocenten.
 
Jag har haft en dålig mat-vår. Även om jag, som jag börjat göra nu senaste veckan, tränar som en galning är det av vikt att jag får koll på maten. Nu är det i och för sig mycket bättre igen men det gäller att jag håller i det. Är fortfarande mycket protein som gäller, lite fett och äter jag en viss mängd kolhydrater ska det vara Innan ett träningspass och det ska vara fullkorn. Hm, bra början i alla fall. Sen får jag ju fylla upp efter ett pass också men handlar om en banan eller så. Mina träningspass brukar antingen ligga vid frukost eller middag och till lunch äter jag väldigt lite kolhydrater så det löste sig ju där. Just nu äter jag en nutrilette shake och två kokta ägg till frukost men klurar på om jag inte ska byta ut shaken mot en portion havregrynsgröt istället. Då får jag mer kolhydrater (=energi) för att orka morgonpasset. Sen de dagar jag har tuffast pass på kvällen äter jag något med fullkornsris. De dagar jag har mindre ansträngande kvällspass (ska egentligen inte finnas något mindre ansträngande men ni fattar) så blir det kyckling.
 
Okej, it's a plan.
 
Ikväll blir det kyckling och sen en powerwalk :).
 
Och imorgon blir det in till Bokia för att hitta någon kostbok. Inte någon specialbok för typ GI, LCHF eller allt vad de heter utan bara rent allmän fakta! Så kanske jag kan äta lite mer kalorier (min diet ligger på typ 1100 kcal om dagen just nu) med gott samvete när jag förstår vad jag får i mig och vad jag faktiskt Behöver få i mig.
 
Undrar över dagens fettmätning? Haha, den lappen gav jag mig tillstånd att kolla på i 5 minuter och utvärdera lika snabbt. Sen gömde jag den under mitt träningsprogram som sitter på min anslagstavla. Där ska den sitta osedd i en månad tills jag plockar ner programmet och ska byta, lagom till nästa vägning om en månad. Det känns sunt.
 
 


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0