trädgårds- och vilohelg

Nä det blev inget gym sedan i fredags morse. Skulle varit där nyss med var helt enkelt för trött.
Fredag-lördag spenderader uppe i föräldrarnas hus med en del mysigt trädgårdsarbete. Blev rensat trädgårdslandet, rensat ogräs och vänt runt i en stor sandlåda, rensat en lång rabatt, klippt typ 1500 kvadratmeter gräs och även handslipat (dvs med sandpapper, inte maskin) ett gammalt utebord med häftig vit fot och så grundmålat det också. Riktigt härligt men oj vad trött kroppen var igår, och idag.

Nu ska jag och älsklingen på en liten snabb utflykt och ikväll är det dags för Bodycontrol på gymmet. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning då jag minns förra veckans pass...

Kanske har det varit bra med lite vila nu i veckoslutet då jag körde hårt måndag-onsdag och fredag. Det gäller bara att man håller maten även fast man har vilodag, är viktigare då än någonsin.

Från imorgon är det samma styrkeupplägg som senaste 3 veckorna men ökar vikterna och motståndet lite så inte kroppen vänjer sig och musklerna blir lite lata. Sen från 1a augusti blir det helt nytt, ser jag fram emot:-)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0